Wynikiem rozgrywki żyje cały mózg

6 października 2011, 10:45

Dla wielu osób wygrana bywa sprawą życia i śmierci. Wydaje się, że mózg uważa podobnie, ponieważ przeznacza większość swoich zasobów na monitorowanie wyników gry, a to, jaki był ostateczny wynik, można odtworzyć na podstawie wzorców aktywności w różnych regionach. Przypomina to odtwarzanie obrazu na podstawie aktywności mózgu, o którym donosili ostatnio naukowcy.



Mistrz Go Lee Sedol przechodzi na emeryturę. Powód: rozwój sztucznej inteligencji

2 grudnia 2019, 13:54

Południowokoreański mistrz Go Lee Sedol, który zdobył ogólnoświatowy rozgłos w 2016 roku po słynnym meczu ze sztuczną inteligencją, odszedł na emeryturę. Przypomnijmy, że w 2016 roku sztuczna inteligencja o nazwie AlphaGo pokonała Lee Sedola stosunkiem 4:1. Wcześniej program rozgromił innych graczy w Go, a Sedol był jedynym, któremu udało się z nim wygrać partię.


Konsole w niebezpieczeństwie?

24 marca 2009, 11:42

Po siedmiu latach rozwoju system OnLive, który może zagrozić całemu rynkowi konsoli do gier, jest gotowy do publicznej prezentacji. System ma zostać pokazany jeszcze w bieżącym tygodniu, w lecie rozpocznie się publiczna faza testów beta, a rynkowa premiera spodziewana jest pod koniec bieżącego roku.


Niewielki pozytywny wpływ odrobiny gier

4 sierpnia 2014, 12:11

Mniej niż godzina gier wideo dziennie ma niewielki pozytywny wpływ na rozwój: skutkuje lepszym przystosowaniem zarówno u dzieci, jak i nastolatków (psycholodzy z Uniwersytetu Oksfordzkiego dokonywali porównań do osób, które nigdy nie grały lub grały 3 godziny dziennie i więcej).


Chrześcijańska gra pod ostrzałem

13 grudnia 2006, 13:31

W Stanach Zjednoczonych liczne kontrowersje wywołuje chrześcijańska gra strategiczna. Jej przeciwnicy twierdzą, że propaguje ona religijną nietolerancję pełną przemocy.


Wyznaczono datę premiery... Duke Nukem Forever

21 stycznia 2011, 17:19

Trudno w to uwierzyć, ale oficjalnie ogłoszono datę premiery gry Duke Nukem Forever. Ma ona zadebiutować w amerykańskich sklepach 3 maja. Trzy dni później kupić ją będzie można na całym świecie.


Jak działa Liberatus, SI, która rozgromiła pokerzystów?

18 grudnia 2017, 11:02

Twórcy Liberatusa, systemu sztucznej inteligencji, który jako pierwszy w historii rozgromił światową czołówkę pokerzystów, opublikowali artykuł, szczegółowo opisujący działanie swojego programu. Profesor Tuomas Sandholm i doktorant Noam Brown z Carnegie Mellon University opisali, jak Liberatus dzieli rozgrywkę na mniejsze części, łatwiej poddające się procesom obliczeniowym.


Kamizelka dla graczy

22 października 2007, 09:25

Mark Ombrellaro, amerykański chirurg, który specjalizuje się w badaniach nad systemami służącymi do przeprowadzania operacji na odległość, opracował kamizelkę, dzięki której miłośnicy gier wideo mogą odczuć uderzenia, pchnięcia nożem czy trafienie kulą, jakich doświadcza kierowany przez nich bohater.


Piłka i inteligencja w grze

6 kwietnia 2012, 05:45

Ocena funkcji wykonawczych (odzwierciedlających zdolność radzenia sobie z nagłymi problemami) pozwala snuć przewidywania dotyczące przyszłych sukcesów piłkarza. Osoby, które zdobywają najwięcej punktów w teście poznawczym, strzelają później najwięcej goli.


Wielka Brytania: podczas operacji usuwania glejaka pacjentka grała na skrzypcach

19 lutego 2020, 18:42

Podczas operacji guza mózgu 53-letnia Dagmar Turner grała na skrzypcach. W ten sposób neurochirurdzy z King's College London (KCL) upewniali się, że nie zostaną uszkodzone tak ważne dla muzyka obszary odpowiedzialne za drobne ruchy dłoni i koordynację.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy